Какви са нашите цели и подход към обучението на учениците 8-12 клас?
В тази възраст усилията ни са насочени да създадем такава образователна среда, която да насърчава развитието на академични умения, наред с интензивното надграждане на езиковите, тъй като мнозинството от гимназистите планират кандидатстване в колежи и университети в Европа, САЩ или у нас, които изискват успешно издържани сертификатни изпити като IELTS, TOEFL и др. Целим учениците в максимална степен да развият творческо, аналитично и критично мислене, защото това ще им позволи да бъдат адекватни към съвременната образователна действителност. Нашият подход се опира на интерактивното обучение, както и на така наречения подход на „ потапянето“, при който според самия му автор Х.Стърн „…учещия е хвърлен в езикова вана по начин, подобен на този, по който е потопен в лингвистичната среда на родния си език като дете.“ Умелото им прилагане ни позволява да намерим път до всеки един наш ученик и да повишим мотивацията за учене. Смятаме, че диалогичността в много голяма степен предопределя успеха на обучението и затова се прави всичко възможно, за да има емоционален контакт между самите ученици и преподавателя. Държим на толерантнистта в общуването, уважаваме своите ученици и очакваме същото от тях. Часовете са динамични, интересни и стимулиращи, защото освен темите от учебната система, правим изцяло дискусионни часове, които се радват на голям успех сред учениците, защото им дават възможност да практикуват наученото и да аргументират задълбочено мнението си. Комуникацията в часовете е изцяло на английски език, което спомага учениците да започнат да мислят на английски. Знанията си от работата в часовете, затвърждават с допълнителни онлайн упражнения в нашата онлайн платформа, до която получават достъп след регистрация в съответния курс. Обучението е в мини групи, между 6-8 души, което също е ключов фактор за ефективността на обучението, защото това позволява да се обръща повече лично внимание към трудностите и нуждите, които е възможно да има всеки от тях.
Как сме организирали учебния процес?
Учебната година за нашите ученици, 8-12 клас започва на 1.10.2018 и продължава до месец юни 2019 г. Обучението е целогодишно и за улеснение на учениците и техните родители е разделено на два учебни срока, както е организирана учебната година от МОН. Учебните ни ваканции също са съобразени според училищните. Занятията се провеждат ежеседмично, понеделник и сряда или вторник и четвъртък, като всяко от тях се състои от два учебни часа по 45 мин. В петък и събота заниманията са полудневни и се покриват четири учебни часа. Те траят и по-дълго, тъй като е предвидена почивка след втория час. Съобразно смяната на учениците сме предвидили сутрешни или следобедни курсове. Вариантите за сутрешни са следните: от 8.30-10.00 или 10.15-11.45, а следобедните от 14.30-16.00 или от 16.15-17.45. Петъчните са от 8.30-11.45 или 14.30-17.45, а съботните от 14.30-17.45. Ежемесечно организираме съботен или неделен двучасов разговорен семинар, Go The Extra Mile, в който освен правилното говорене, учениците учат и техники за красноречие, интонация, жестове и език на тялото при публично говорене.
Какви са изискванията ни към поставената домашна работа?
Допълнителна работа се възлага на учениците само на последното занятие за седмицата и в повечето случаи тя е естествено продължение на текущата работа в часовете. На всяко първо занятие от новата седмица, преподавателят я проверява, коментира и дава напътствия. Преди ваканциите се дава по-голяма по обем домашна работа, включително и кратък списък с книги, които се очаква да бъдат прочетени и след това коментирани в часовете. Настояваме учениците да идват подготвени за часовете, в противен случай търсим контакт с родителите своевременно, за съдействие.
Как осъществяваме обратна връзка с родителите?
Ежемесечно, в хода на учебната година родителите получават писмена информация за напредъка на детето си, която преподавателят им изпраща по електронна поща. Всеки път, когато е необходимо преподавателят и родителите могат да се свържат по телефон, имейл или да уговорят контакт на живо. В края на учебната година след полагането на годишния изпитен тест (Final Test), се предоставя още по-пълна информация за успеваемостта на учениците, на базата на резултата от теста. Очакваният резултат от теста е мин. 70%.